al weer even thuis, bijna kerst - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu al weer even thuis, bijna kerst - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

al weer even thuis, bijna kerst

Door: renemarije

Blijf op de hoogte en volg

18 December 2011 | Botswana, Maun

Hallo hallo allemaal,

Ongeloofelijk hoe snel de tijd gaat. We zijn al weer ruim 2 weken thuis en voor we het (allemaal) weten is het al weer kerst en dan nieuw jaar!!

Onze reis is goed verlopen, we hebben soms afgezien met lokaal (traag, erg oud en vol) transport, mar dat is ook wel wat onze manier van reizen is en wat het erg interessant/ spannend en bijzonder maakt!!
Via zambia naar Malawi, toen naar Mozambique (heel even) en Zimbabwe. Op deze trip hebben we gerelaxt, maar ook kayaken, mountainbiken, snorkelen, wandelen/ hiken en raften waren onderdeel van ons programma. Accommodatie was over het algemeen ok, maar simpel. Douche meestal koud, maar in ieder geval water!! Eten was vaak kip met rijst of boterham met pindakaas en lekker fruit....allemaal niks mis mee. Maar een lekkere cappucino of goede pizza is dan wel weer iets wat je erg kunt warderen!!

Bij Discovery hebben ze (het personeel) het erg goed gedaan en met toezicht van Rieni en Michel hebben zich geen problemen (wat alle andere keren wel het geval was!) voorgedaan, dus erg fijn en nu zijn we gerust/ klaar voor nog meer vakantie en genieten!!!

In de periode dat we op vaknatie waren en zelfs nu hebben we een hoop verjaardagen en bijzondere dagen gemist.....hierbij gefeliciteerd voor allemaal die we vergeten zijn. Ik doe het ff zo onpersoonlijk want comp doet raar!! en wil bovenstaande bericht niet verliezen!!

Heel veel kerst groetjes en alvast een super 2012 voor jullie allemaal
We hebben het hier goed, maar missen jullie ook zeker met deze dagen!! x x

  • 18 December 2011 - 15:16

    Kees En Nellie.:

    hoi Rene en Marije,
    Fijn om weer eens wat van jullie te horen op de site.gister nog ge sms t.
    dus niet zo veel nieuws te melden.
    Malawi is wel een arm land geloof ik,we hebben laatst een progr. gezien op tv er was een nederlander die daar een fabriekje heeft in fietskarren. dan kunnen zieke mensen vervoert worden,een mooi programma van de postcode loterij geloof ik.
    straks komen ze frietjes eten dus ik ga stoppen.veel liefs en groetjes en een fijne kerst .we stoken een kaarsje of wat ,jullie ook? doei Pa en Ma A.xxx

  • 18 December 2011 - 16:49

    Karin:

    hoi hoi leuk weer even een berichtje, we hadden elkaar al gesproken, over jullie trip.
    hier zijn we volop in de kerst hoor, maar kerst gevoel ontbreekt nog een beetje, het weer lijkt wel herfst, 9 graden overdag en veel regen heel veel. echt koud is het niet.
    trouwens Zalco (Pechiney van vroeger) aluminium smelt fabriek in vlissingen oost is failliet!!! 600 man op straat. met een uitloop naar 1000 man vanwege onderaannemers en leveranciers. lekker zo net voor de kerst. een hele strop hoor voor zeeland.
    Len z'n operatie is tot nader bericht uitgesteld nieuwe datum volgt, Ok in goes heeft 1 dag stil gelegen van wege nood electra die niet werkte. hebben jullie ook wel eens last van. dus nieuwe datum hoor je nog. Tijn mag nog steeds niet naar school fietsen dus die brengen en halen we iedere dag. Hopelijk kan hij van de week alvast eens een keertje fietsen. Als er niet te veel wind is. Hij kan lekker 2 weken uitrusten in de vakantie. Voor morgen alweer lesuitval dan is hij om 12.00 uur vrij. de week begint alweer goed!! voor hem wel!! vrijdag vanwege kerst is len om 12.00 uur vrij en tijn om 14.00 uur. zaterdag nog laatste boodschapjes halen, niet zo veel hoor, wij moeten 2 keer aanschuiven voor dinner dus ik heb een relaxte kerst wat dat betreft. 1e kerst lekker ontbijtje maken. heel veel groetjes, mis je heel veel zeker met deze dagen. maar we toosten op jullie 2e kerst bij de borrel rond 17.00???!!! xxxxxxxxx Ka

  • 19 December 2011 - 09:28

    Jose En Fans:

    ha rene en marije
    gelukkig is er een pakketje onderweg om jullie door de decembermaand heen te slepen. waarschijnlijk komt het pas in januari aan, maar dan is het nog steeds lekker. het is hier spiegelglad. vanmorgen de deuren van de auto dichtgevroren en toen ik naar de peuterspeelzaal reed, reed ik niet de sportweg in, maar reed gewoon rechtdoor. kwam er toen pas achter dat het spiegelglad is! nu schijnt het zonnetje dus zal het zo wel beter zijn. gisteren bij het frietkot (bij pa en ma) gegeten, caro en jeroen waren er ook. met de kids gaat het ,op wat verkoudheid en doorkomende kiezen na, prima. Teun is bij de peuters dus noor heeft het rijk alleen. is de duplokerststal aan het slopen, ze houdt duidelijk niet van dieren, want die moeten er allemaal uit. we zijn helemaal aan de puzzel hier, de jan van haarsteren (1000 stukjes) hadden we in 2 dagen klaar, wel een keer om kwart over 1 naar bed, maar toch heel leuk, nu hebben we met caroen jeroen geruild, dus kunnen we weer! ik ga stoppen, want ik ruik noor hier!! zal ik maar even wat aan doen.... doei jose

  • 19 December 2011 - 09:43

    Bert En Madeleine:

    Hallo Rene en Marije,

    Inderdaad de tijd vliegt!! Wel heel leuk om weer even wat van jullie te horen. Hier gaat alles zijn gangetje. Van het weekend hebben we Bert zijn verjaardag gevierd met wat familie op zaterdag en zondagmiddag Kees en Jolanda en Robert en Charlotte met de kinderen. Was gezellig en relaxed.
    Vanochtend lijkt het toch winter te worden. Ik zag ijssterren staan op de ruiten van mijn auto. Ziet er mooi uit. Wordt straks wel krabben denk ik. Ik moet vanmiddag een slaapdienst werken en dan heb ik de auto nodig om de kinderen naar oma te brengen. Dan op woensdag nog een vergadering en dan hebben we het van de week wat werken betreft al weer gehad. OP naar de kerst en oud en nieuw! Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar. We hebben een kaartje gestuurd, maar die komt vast pas aan in januari!

    groetjes


  • 19 December 2011 - 15:39

    Lonneke Westerik:

    Welkom terug weer in Maun.
    Wat kan ik met weemoed aan de heerlijke temperaturen en jullie mooie accommodatie denken terwijl het hier koud, nat en winderig is.

    Hele fijne feestdagen en een fantastisch 2012!

    Groetjes, Lonneke

  • 19 December 2011 - 19:24

    Caro:

    Ha rene en marije,

    Ja, jullie zijn weer thuis, ook weer prettig.
    Hier was het vanmorgen inderdaad echt superglad, daar kwam ik halverwege de nieuwe wijk ook achter;lekker hoor; het asfalt gekust, heel de poel was trouwens glad, maar was al onderweg, dus ging niet meer terug. Heel wat mensen zien vallen, maar toch aan gekomen, vervolgens in mijn hand gesneden, dus het was echt een geweldige dag!
    Nu veilig thuis, dus blijf maar bij de kachel anders gaat er misschien nog meer mis!
    Van mij mag het lente worden!!
    Maar bie julder is tut lekker werm dienk ik.
    Morgen weer naar kapelle, is ook weer leuk.
    Een nederlander (weet zijn naam even niet) is wereldkampioen surfen geworden in australie.
    Verder niet veel bijzonders eigenlijk.

    x uut eintjesand

  • 20 December 2011 - 20:05

    Arjan:

    Doet de computer raar of ligt het aan jou kunsten??? hihi

    Hier alles ok, nog ff en ik heb ook lekker 2 en een halve week vakantie tenminste als ik niet moet strooien.
    afgelopen zaterdag weer eens op de icethee bij lou, is weer eens wat anders haha.
    Maar als ik het goed begrijp dit jaar geen oud en nieuw met rene en marije????

    gr. arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 154952

Voorgaande reizen:

02 Januari 2006 - 03 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: