het hoogseizoen komt er aan..... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu het hoogseizoen komt er aan..... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

het hoogseizoen komt er aan.....

Door: renemarije

04 Juli 2012 | Botswana, Maun

Hallo Hallo,

Niet veel bijzonderheden te vermelden, maar toch weer even een "korte" poging om jullie op de hoogte te brengen.
In het laatste berichtje schreef ik dat we gingen proberen er misschien nog een paar nachtjes uit te gaan ......nou dat is gelukt hoor: we hebben er genoten van ons 3 daagse (2 nachten) in Kasane. Daar is een kamp dat heet Senyati Safari camp, eigenaar Lou (oorspronkelijk uit Zim, maar nu meer Botswana), kamp managers Cecile and Olivier (Frans stel, die begin juni bij ons waren!) We zijn gevlogen naar Kasane 50 minuten en daar weerden we op het vliegveld door hun opgehaalt. Echt luxe voor ons. Huisje super prima, douche, bedden, wc etc. Camp bijzonder met een "waterhole" (gepompte bron water plas) voor de bar/ dinner plaats, wat wil je nog meer. Cecile en Olivier hebben ons uitermate gastvrij behandeld, drankje op zn tijd, 's avonds ff een tourtje met de auto om wild te spotten, daarna prima maaltijd en 's ochtends weer ontbijt. Woensdag zijn we naar Chobe game reserve geweest.....wauw wauw wat veel wild gezien: een groep van 25 Sableantilope, veel buffels, olifanten en hippo's, impala, etc. S middags hebben we hun meegenomen voor lunch en ons zelf nog getracteerd op een bootcruise op de Chobe rivier. Hier mochten we getuigen zijn van overzwemmende olifanten (met babies) en van alles nog meer....waaronder een paar super grote krokodillen!! volgende ochtend lekker relax voordat we weer terug naar Maun vliegen. Ons ontbijt werd weer goed verzorgt door Olivier en Cecile en terwijl we ff op hun aan het wachten waren en een groep impalas bekijken zien we ineens de impalas uit elkaar schieten.....helf van de groep de ene kant/ andere helf van de groep de andere kant (en snel!!) Kijken we nog eens goed....wild dogs (5 stuks!! en natuurlijk geen camera bij ons!)....over mazzel hebben gesproken! Kortom een pracht trip en weer geweldige ervaring.
Nu zijn we al weer (morgen) 2 weken terug bij B&B en sommige dagen vallen zwaar, t drukke seizoen komt er aan, veel touristen met veel bagage en nog meer vragen!!! vooral die vragen zijn niet altijd leuk als je personeel net naar huis is of als je net ff gezellig wilt gaan eten?! Maar goed we mogen eigenlijk niet klagen (doen we toch wel eens!!), want de zaken gaan goed en we zijn gezond (is erg belangrijk!)
Voor vanavond heb ik lekker gekookt....aardappelen, bloemkool en heel lekker filet uit de oven dus dat gaan we nu zo eten.
Zoals jullie hebben gemerkt was dit weer een "korte" update vanuit Botswana, Maun. veel liefs en groetjes van ons beiden, x

• 04 Juli 2012 - 18:35

A1:

nou het word toch maar tijd dat we een keer langs komen klinkt allemaal uitstekend.
    geniet van de bloemkool en de groetjes

• 04 Juli 2012 - 19:06

Karin:

He zusje super leuk om weer even iets via deze weg van je te horen. Ik vindhet altijd heel leuk om te lezen dat je zo geniet van de tripjes en het zien van wilde dieren. In hun natuurlijke omgeving. Wij hebben iedere avond 2 wilde konijntjes in de tuin, die kijken even bij stippie en eten van de klavers, daar kan ik ook zo van genieten. Bij jullie blijven de dieren natuurlijk heel bijzonder om te zien. wij moeten het doen met jullie mooie verhalen. en daar geniet ik en andere denk ik ook, ontzettend van. Van het weekend in het strandhuisje van truus en joop, lag len sóchtens vanuit z'n bed naar de zee te kijken, big smile. In slaap vallen met het geluid van de golven op de achtergrond super hoor!!
    het hoogseizoen is begonnen! dat betekend iedere dag gasten of iedere dag vol? Veel dinner en zo. Veel mensen uit europa of ook anders?
    Vandaag bij ons typische hollands weer. Warm met af en toe een wolkje, tegen de avond 29,5 graden en nu net is er een vreselijke onweersbui overgetrokken met veel regen en onweer. lekker plakken dus. Was wel leuk hoor vanmiddag. Len en ik hebben klein zwembadje opgezet voor tim, mieke was vroeg vrij dus kwam ook nog om bakkie. Tijn was met vrienden naar stelle plas. Heel veel succes met gasten lastig of leuk. Sms maar. Is altijd super leuk. Mis je enorm, maar dat weet je ook. Heel veel xxxx oooooo Ka

• 05 Juli 2012 - 07:10

Jose En Fans:

hier ook weer eens een verhaaltje van ons. we hebben een nieuwe computer, dus het kan weer. hier alles prima. beetje warm, gisteren heel de avond onweer en regen, dus je snapt, alles plakkerig! maar genoeg over het weer.... teun en noor spelen in het zand, wat eigenlijk al aangetrilt is voor een stukje pad, maar ja. doen we dan nog maar een keer. leuk dat julie lekker een paar dagen weg zijn geweest. wij zijn in juni naar het betere boeren bed geweest, lekker weekje weg. we hadden een tobbe bij de tent, waar je vuur in kon stoken, zodat het water 35 graden werd. heerlijk. het was ook toen slecht weer, net zo warm al 2e kerst dus je begrijpt het, we hadden weer geluk! maar kabouterland en het boomtoppenpad was erg leuk. teun heeft in het bos 3 km zelf gelopen en heel de weg een spoor gemaakt met een stok in de grond. hij vond het geweldig. noor gaat al een beetje kletsen, niet altijd te begrijpen, maar het klinkt schattig!!
    in augustus hebben wij pas 2 weken vrij. de 1e week niks en de 2e week mag teun al gaan oefenen op school. zal gek zijn, maar hij heeft zo'n zin om naar de jufgerda-school te gaan. hij oefent al met zijn rugzak met zijn broodbakje, fruitbakje en beker er in. alles moet hij zelf dragen, zelfs op zijn fiets moet hij het zelf doen. we picknicken nu dus lekker vaak. lekker makkelijk, binnen geen rotzooi.... behalve al dat zandbakzand dan.... hij kan ook al zelf fietsen dus het begint een echt peuter te worden. zaterdag is het braderie in heinkenszand. daar ga ik met marielle en caro naar toe. we zullen vast weer wel veel vinden daar.... ik heb er in ieder geval zin in. nou ik ga stoppen, veel groetjes en liefs uit het langeweegje. doei jose

• 06 Juli 2012 - 08:30

Anita:

Altijd lekker om er een paar daagjes op uit te gaan. Fijn dat jullie er zo van genieten. Klinkt leuk en gezellig. Werkse verder.....

• 07 Juli 2012 - 09:48

Pa En Ma V.d. Kreeke:

Leuk om weer wat van jullie te horen. Het is inderdaad al even geleden. Toch weer wilde honden!! Hier gaat alles prima. Het weer is niet altijd even geweldig. Heel veel regen. Voor het fruit is dit niet zo best. De nectarinen en perzikken in de kas rotten al voordat ze rijp zijn, ook de frambozen vinden al die regen niet zo geweldig.!!!Pa is de dakkapel aan de achterkant aan het schilderen. Ik ga weer met het fruit aan de gang.
    cake bakken met frambozen, jam koken, smoothies enz. Vanmiddag gaat Pa om Tijn en Len, sanen kanoën bij de Piet. Ze komen dan hier eten en slapen.
    Groetjes en dikke kusXXXX

• 09 Juli 2012 - 23:29

Madeleine:

he Rene en Marije,
    Altijd leuk om weer een bericht van jullie te lezen. Lijkt me toch heel mooi om eens jullie kant op te komen. Echter moeten de kindjes toch echt wel een paar jaartjes ouder zijn, dus dat duurt nog even!!!
    Hoewel, onze Kevin wordt echt al groot! Na de zomervakantie gaat hij al weer naar de basisschool! Zal in het begin wel pittig voor hem zijn. Hij is niet zo'n held in een vreemde omgeving. Maar affijn, eerst zijn verjaardag vieren. En anderhalve maand na zijn vierde verjaardag wordt Niels alweer 1 jaar! Dus wat dat betreft gaat de tijd toch snel.
    Heel veel succes met de drukke periode die voor jullie ligt.
    groetjes, Bert en Madeleine