Bij jullie is het lente en hier komt de winter ... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu Bij jullie is het lente en hier komt de winter ... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

Bij jullie is het lente en hier komt de winter ...

Door: renemarije

20 Mei 2012 | Botswana, Maun

Hallo Hallo,

Eindelijk weer eens tijd en verbinding (al is hij niet zo goed) om wat te schrijven.
Ja ja bij jullie wordt het lente en hier gaan 's avonds de lange broeken, sokken (en soms zelfs al de "spaanse sloffen) aan. April was een prima maand als het gaat om gasten! Begin mei was ff wat rustiger en toen zijn we met/ rond Marije dr verjaardag en ons 5 jaarig huwelijk er nog ff 3 nachtjes tussen uit geweest. Zomaar kamperen ongeveer 1 uur rijden bij Discovery vandaan, was relax, gezellig en toch nog wel mooie dingen gezien (olifanten, heel veel giraffe, zebra, wildebeest, impala, steenbokje)'s nachts veel hyena gehoord en dat is toch altijd wel bijzonder. Deze keer niet zo veel geluk met "katachtigen" of wild dogs, maar kan niet altijd gelukt hebben. Auto heeft het prima gedaan en we waren er ff lekker tussen uit met zn tweetjes.

2 best belangrijke dingen te melden (misschien wel meer) maar ide ik nu zo even weet. Begin deze week "eindelijk" onze werk en verblijfvergunning gekregen. Oude verloopt eind mei en hadden eind Feb nieuwe aangevraagt....nu vergunningen voor 10 jaar, lijkt ineens wel erg lang moeten we zeggen, maar het is in ieder geval weer voor een poos goed en dat voelt toch wel lekker!!
Half vorige week is onze "nieuwe" website in de lucht gegaan. T adres is nog hetzelfde, maar totaal ander jasje + veel nieuwe foto's, dus als jullie tijd hebben!! Zijn we ook weer trots op.
De komende 2 weken zijn we erg druk en dan begin / half Juni zoals het er nu uit ziet weer ff "adem pauze" = ook wel lekker.
Verder gaan dingen hier zn gangetje, we "worstelen" soms met water, electriciteit, internet en telefoon verbinding, maar daarvoor ben je ook een beetje in Afrika toch?!
De katten, kippen maken het goed. En het personeel (klop op hout) doet zn werk en t loopt gewoon lekker (zijn wel eens mindere dagen, maar die hebben we allemaal wel eens!!)

We verbeteren nog steeds kleine dingen bij / in Discovery en de buiten douchjes zijn erg naar ons zin geworden, ook de gasten zijn te vreden! We hebben nu ook zeepjes en kleine douchegel tubes in de kamers en dat geeft ook weer net wat extra "service/sfeer".

Na onze trip terug van de "bush" zijn we weer met een 25 daagse "detox/ ontslakken" begonnen. Mn de eerste 5 dagen zijn erg zwaar zonder koffie, suiker en lekkers. Nu gaan we goed en straks die eerste koffie zal toch lekker smaken!! We kregen vorige week van ma a een pakketje opgestuurd met lekker friese kruidkoek, hagelslag, etc dus dat hebben we goed ingepakt en gaan we heerlijk van genieten als dat weer mag = 6 juni!! Bedankt ma a!

Ik zie dat er nog wat mensen op skype zijn dus ga dit bericht versturen en zien of ik nog ff met hun in contact kan komen.

Heel veel liefs en tot gauw/ sneller dan deze keer hoop ik! x x

• 20 Mei 2012 - 16:20

Karin:

He super leuk weer even een berichtje, ik ga zeker zo even kijken op site. Ja bij ons begint de lente, eindelijk mooi weer, en iets warmer.
    jongens zijn net terug van voetbal kamp helemaal uitgeput, dus ik ga ze vroeg in bed leggen!!!!! zo dus.!!!! morgen heeft len schoolreis. en tijn langedag op school met sportklas tot 16.00 en dan sávonds nog toernooi van voetbal, dus zal niet meevallen.
    Jullie heel veel succes met detox!. zet hem op. wel toeval dat ma dr pakketje nu aan komt, maar dan heb je iets om naar uit te kijken. heel veel groetjes aan iedereen xx jes mis je enorm gr ka

• 20 Mei 2012 - 18:20

Mieke:

Wow! Ik heb net op de site gekeken, mooi! Leuke foto van jullie ook! Leuk om te lezen dat het goed gaat, alweer 5 jaar echt niet normaal meer, en nu nog ''getekend'' voor nog 10! Goed hoor!
    Hier ook alles goed, Corneel heeft het hartstikke druk dus dat is mooi! Mijn baas en nog een tandarts hebben een pand gekocht dus we gaan verhuizen! Niet ver hoor, naar de Beatrixlaan ook in Goes. Staat voor het najaar op t programma, heb tekeningen gezien en dat word echt super! Tim gaat ook goed, alweer bijna 1! Hij word steeds wat mobieler en is nog steeds een lief vrolijk ventje, we genieten echt iedere dag van ons boefje! Maar jullie weten vast al een hele hoop over hem, hij heeft namelijk ook wat lieve vriendjes en een hele lieve vriendin op lewedorp ;)
    We skypen!

Dikke kus!

• 20 Mei 2012 - 20:23

Pa En Ma V.d. Kreeke:

Je bericht gelezen, elkaar net geskypd, dus niet zoveel nieuws te vertellen. De nieuwe website heb ik vorige week al bekeken, ziet er goed uit. De beoordelingen zijn ook allemaal goed tot zeer goed. Leuk.Nog steeds zonder Govermentwater??? Hoe is het met de groente in de kas??? Moet je al butternutsoep maken? Wij hebben vandaag aspergesoep gegeten, ook lekker. Groetjes en XXXX Pa en Ma.

• 21 Mei 2012 - 08:50

Bert En Madeleine:

Hallo Marij en rene,

Leuk om weer wat van jullie te horen. We gaan zeker kijken op jullie nieuwe website. Het klinkt alsof het allemaal heel goed loopt. Fijn om te horen.

Hier gaat alles zijn gangetje. Sinds de laatste mail geen nieuws. Niels heeft er inderdaad niets meer aan overgehouden dankzij de snelle diagnose en behandeling van de artsen in het ziekenhuis in Goes. Hij is inmiddels twee keer naar het Sofia geweest in Rotterdam en daar zagen de bloedvaten er goed uit (dat wil zeggen; er zijn geen verwijdingen van de grote aders van het lichaam gevonden). Als te laat wordt behandeld dan is er grote kans op verwijde vaten en dan kan je kindje levenslang hartpatientje zijn. We hebben dus heel veel geluk gehad!

Tot volgende keer,
    groetjes, Madeleine

• 22 Mei 2012 - 09:02

Kees En Nellie:

hallo
    rene en Marije, zo te zien, zijn jullie er lekker op uit geweest.
    En nu weer druk aan het werk.Jullie hebben het pakje ontvangen,liggen de eieren al in het nest? Zijn ze toch heel aangekomen want volgens mij waren ze van kalk of zo.Hier gaat het goed ,we gaan vanmiddag de schapen scheren als de scheerder komt teminste.Het wordt hier eindelijk een beetje warmer.en de zon schijnt.
    Met de kinderen gaat het ook goed ,Jose en Caro hebben op de rommelmarkt gestaan en hebben lekker wat verkocht. V erder veel liefs en groetjes van ons uit Baarland. Pa en Ma A.xxx