Vannacht 2 graden, maar nu super lekker... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu Vannacht 2 graden, maar nu super lekker... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

Vannacht 2 graden, maar nu super lekker...

Door: renemarije

08 Juni 2012 | Botswana, Maun

Hallo Hallo,

Niet echt veel bijzonders, maar toch ff een "teken van leven"!!
Mei is alweer voorbij en Juni is al weer ruim begonnen, wat gaat de tijd snel! Eind Mei en afgelopen week waren behoorlijk druk in Discovery. van 21 Mei tot gisteren ongeveer 180 gasten, gemiddeld 10 gasten per dag = goed hoor. Komend weeknd lijkt iets rustiger, maar dat weten we maar nooit, dus we zien wel, maar misschien ff tijd om te relaxen en ff de "bush" in voor 1 of 2 nachten??
Het loopt lekker bij Discovery (knock on wood!) toch zijn er veel bedrijven in Maun die het niet zo goed hebben op het moment, maar daarover praat "men" niet graag, dus we weten het niet zeker. We hebben de afgelopen weken weer allerlei "pluimage" over de vloer gehad: gezellig, saai, leuk en vervelend/ irritant, maar dat maakt het nog steeds bijzonder om een B&B te hebben!!
Vanaf woensdag mogen we weer cappucino's drinken en ontbijtkoek eten.....met mate, dus dan doen we er lekker lang mee :-)!! gaat goed hoor!!
T wordt goed fris en soms hebben we echt zin in stamppot met rook worst en spekjes natuurlijk. Als alles goed gaat en het past in onze schema's gan we soort van "kerst" vieren met een lekker maaltijd bij Rieni en Michel op 25 Juni. Dit omdat wanneer het bij ons 25 Dec is, we nooit echt een kerst gevoel hebben.....misschien voor jullie niet zo interessant, maar dacht deel het even!
Afgelopen dinsdag zijn we nog gaan zwemmen, maar t water is nu echt heel erg koud, brrr. we zwemmen ook niet zo lang als in de zomer en zijn zeker sneller!! Toch doe ik nog ongeveer 1 kilometer in 30 a 40 minuten en Rene 1,5 kilometer in die zelfde tijd, sportief maar van het weekend waarschijnlijk rondje lopen ipv zwemmen??!!

Hopenlijk is in Ned met iedereen alles goed?? We smsen soms en of treffen elkaar op facebook of skype dus zijn redelijk op de hoogte!! Heel veel liefs voor iedereen, x

• 08 Juni 2012 - 18:31

Johan Schouls:

zo lekker de eerste ben blij dat het goed met jullie gaat bij ons is het niet veel warmer hahaha
    ik ben nu aan het duiken op de noordzee en nog 1,5 week en dan weer naar huis
    hou je haaks en zwemse

• 10 Juni 2012 - 18:23

Kees En Nellie:

Hoi Rene en Marije, wat een leuk idee, kerst vieren in juni.Hier is het vandaag lekker weer, maar van de week leek het wel herfst, koud en regen en wind , maar we houden moed.Jose en Han en de kids zijn ook weer terug van een weekje boerenbed in drenthe.en Caro maakt het ook goed, die zijn een weekend naar limburg geweest.Vandaag was het [de processie] was weer mooi en nog goed weer ook, wat wil je nog meer.Verder niet zo veel nieuws meer veel liefs en groeten van ons uit baarland. xxx Ik zie dat jullie het maar druk hebben ,maar jullie halen vast wel energie uit de cappucino en de ontbijtkoek.doei.

• 11 Juni 2012 - 10:35

Pa En Ma V.d. Kreeke:

Hallo Marij en René,
    Leuk weer een berichtje van jullie, maar wel erg koud!!! Hier is het slecht weer, veel regen. Vanmorgen nog wel ons rondje gelopen, toen was het ongeveer droog. Fijn dat het bij jullie zo druk is. De terrasjes zitten (als het mooi weer is) hier ook behoorlijk vol, maar de eigenaren van kleding-en schoenenwinkels klagen en het is nu overal al uitverkoop. Al een beetje bekomen van de nederlaag van Nederland.??? We hopen maar dat ze de andere wedstrijden winnen??? Hoewel wel erg moeilijk!!! Pa even roepen, is druiven aan het krenten in de kas en dan een boterhammetje eten. Groetjes en XXXX Pa en Ma.

• 11 Juni 2012 - 17:18

Karin:

hoi hoi
    leuk weer even een update.
    ja bij jullie koud en winter, bij ons zomer en koud. nou ja te koud voor de tijd van het jaar. en veel regen heel veel. gezellig kerst vieren in juni. past wel beter bij de weersomstandigheden denk ik als 40 graden en kerst. kan je daar ook zoiets maken als stampot dan? of is er niks wat op andijvie of boerenkool lijkt.
    gelukkig is het lekker druk bij jullie, ja jullie zullen toch ook last hebben van crisis in botswana. hier gaan ook steeds bedrijven over de kop. en andere bedrijven draaien beter dan ooit. je weet het toch niet.
    len moet nog tot 28 juni naar school en tijn tot 20 juni en dan nog boeken inleveren en viering. we kunnen nog een paar nachtjes in huisje van nelly in groede, zomaar met z'n drietjes hoor ed moet dan nog werken. tijn gaat ook flink aan het werk dit jaar, hij wil een DJ tafel kopen. Onkruid wieden houd klieven en heg snoeien. hopelijk hebben jullie even tijd voor een kort tripje, geniet ervan. Gr Ka xx Mis je

• 19 Juni 2012 - 17:04

Johnny:

Jullie hebben in ieder geval niks gemist met het EK. Alhoewel het toch wel gezellig was in de 4-sprong :)

Groetjes uut Zeeland!