lang geleden...... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu lang geleden...... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

lang geleden......

Door: renemarije

09 Oktober 2011 | Botswana, Maun

Hallo Hallo,

Wauw de tijd vliegt werkelijk voorbij, t is al weer 9 October 2011....voor we het weten is het kerst..??
Hier alles prima, weer ff een "korte" up date vanuit een warm, maar nog redelijk aangenaam Botswana.
We hebben het erg druk met boekingen, gasten, het washok en sociale contacten/ business relaties!! De extra luxe kamer doet erg goed werk en brengt zeker extra geld in het laadje...wat er dan weer "dubbel" zo hard uit gaat..?? Rene heeft van de week het dak op het washok gemaakt, druk met de ramen en soort van gordijnen (kanvas achtig materiaal aan de buitenkant van de ramen...zodat als het regend dit direct de regen buiten houdt, maar met een rolop systeem zodat als het droog is (en waait) de wind goed er door heen kan waaien...letterlijk en figuurlijk. Is de was lekker snel droog!! Het personeel krijgt daar ook hun eigen w.c, wastafel en soort thee station zodat de "publieke" wc echt aleen gebruikt wordt door de gasten en we daar ook nog iets moois/ schoons en leuks van kunnen maken. Is weer volgend project :-)! Afgelopen maand hebben we opvallend veel duitsers, belgen en nederlanders gehad en komende maand lijken die touristen groepen ook de overhand te hebben. Bijzonder....sept + okt is blijkbaar een goede maand voor ned om te reizen??
Op het gebied van personeel nog nieuws....Joseya komt toch weer terug....ja,ja misschien voor jullie onbegrijpelijk, maar als je hier woont en werkt dan ligt dat misschien net anders. Hij doet zn werk erg goed en voor ons betekend het ook zeker een stuk meer vrijheid, rust en zekerheid als we weten dat hij op de "toko" past. Bovendien is het volgens ons eigenlijk Margaret (zij werkt bij Discovery al vanaf het allereerste begin) die ons en hem over de streep heeft getrokken. Zij vertrouwd hem erg en geeft ook aan dat hij hard kan werken, dat heeft ze nog nooit van iemand anders gezegt (behalve van ons dan :-)) dus....hij gaat maandag beginnen en daardoor krijg ik waarschijnlijk meer tijd om administratieve klussen (die soms lang blijven liggen?!!) te doen en kunnen we ......op vakantie, lunchen in de stad, etc etc. Tot nu toe positief dus, als het straks heel rustig wordt zullen we misschien onze beslissing nog wel weer betreuren, maar nu niet.
Verder hebben we nog al problemen met de telefoon verbindingen en internet is ook vaak niet al te goed....weer een klusje vor van de week om iemand achter de vodden aan te zitten??!! We hopen maar dat het gauw goed komt, want niet bereikbaar zijn is (lijkt) erg slecht voor business.
Goed weer een heel verhaal...we gaan zo koffie doen (zelfs met dit warme weer!) met stukje ontbijtkoek (ja, ja dat vragen we via de email aan (sommige) van onze nederlandse gasten.
Ik ga niet met terug werkende kracht felicitaties doen, maar wel alvast 1 met vooruit....pa Kees alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. we zullen proberen via skype, telefoon contact te hebben.
Idereen heel veel groetjes en liefs!!

• 09 Oktober 2011 - 13:03

Karin:

he super leuk weer even een berichtje.
    super leuk dat dat joseya terug is, voor hem en vooral voor jullie. iemand die je vertrouwd en op kunt vertrouwen is heel belangrijk en als hij goed in heel de groep ligt is het plaatje rond dacht ik.
    ja voor jou even lunchen in de stad of iets anders samen met rene doen, tripje of zo. en natuurlijk het altijd niet zo leuke maar zeer noodzakelijke adminstratie. is overal het zelfde lijkt wel. Ned of Botswana maakt niks uit.
    Alleen bij jullie is het iets warmer om te werken, vorige weekend nog ruim 26 graden bijna 30 uit de wind in de zon. Nu 11 graden en openhaard aan. extreem hoor. afgelopen dagen veel regen en harde wind en onweer. hopelijk van de week beter, voor ed en tijn vooral. Len is weer helemaal opgeknapt na operatie, mag van de week weer proberen te voetballen. heeft er geen last meer van. de buikgriep lijkt ook voorbij tijn heeft de dans tot nu toe ontsprongen dus hopelijk wordt hij ook niet meer ziek. Wel erg hoor dat je met 3 man tegelijk zo ziek bent. jij had het over bijna kerst, hier hebben we eerst nog de sint, de supermarkten liggen al weer een maand vol met pepernoten en zo. op iedere reclame is wel iets van lego of poppen te zien. ik denk dat wij surprices doen met sint, de jongens vinden het niet meer zo spannend. heel veel groetjes kussen en kroelen. veel succes met alles xxxka mis je enorm

• 10 Oktober 2011 - 08:53

Kees En Nellie:

hallo rene en marije, nou dat is een heel verhaal. fijn dat de kok weer terug komt, dan zijn jullie toch geen slechte werkgevers denk ik dat hij terug komt. het personeelsverblijf schiet al lekker op zo te lezen.je had het over ontbijtkoek, er komt weer wat aan hoor ,houd je postbox in de gaten.hier alles goed en bij ko en connie ook ,daar zijn we gisterm naar toe geweest ,we gaan weer plannen maken voor volgend voorjaar ,het is hier herfstig maar nog niet koud.we hebben het met het mooie weer druk gehad maar nu is het weer fijn dat er zoveel gebeurt is.rens en yvonne van de schapenmelkerij zijn ook over met de schapen en alles wat daarbij hoort.verder geen nieuws meer veel liefs en groeten van ons uit het winderige baarland pa en ma a.xxx

• 10 Oktober 2011 - 13:17

Pa En Ma V.d. Kreeke:

Weer een mooi en lang verslag. Fijn dat Joseya weer terug komt. Kunnen jullie samen weer wat leuke dingen doen. Het is nu gelukkig weer droog, wel weer veel wind. Zaterdag natgeregend tot op m'n hemd, toch even op de fiets naar de slager en markt. (moet je niet doen, maar ja, eigenwijs???) )Laatste berichten al van Karin en Nellie gehoord. Hier gaat alles prima. Pa weer aan het werk in Ellewoutsdijk. Ik ben aan het koken, Kweeperengelei en tomatenketchup. Kweeperen gekregen van Kees Bierens en tomaten van Kees en Nellie. Karin net even langs geweest. Is nog niet echt beter, voelt zich slapjes. Ik ga een bakje doen.
    Groetjes en dikke knuffel Ma

• 13 Oktober 2011 - 13:27

Nicole:

weer een leuk stukje!
    fijn dat jullie het druk hebben, is een goed teken toch?
    jaja half oktober weer al!
    niet normaal hoe snel het gaat.

heerlijk dat jullie weer wat tijd hebben voor leuke dingen als er iemand bij komt die het ook een beetje kan regelen daar!

liefs xxx van ons

• 14 Oktober 2011 - 16:15

Madeleine:

Hallo,

Leuk om weer een berichtje te lezen van jullie. Fijn dat jullie vertrouwde medewerker weer terug is! Hopelijk krijgen jullie inderdaad meer tijd voor administratie e.d. maar ook voor leuke dingen!

Op dit moment dat ik dit berichtje schrijf, heeft Bert een weekje vakantie. En wordt het dit weekend goed weer geven ze af! Dat is mooi mee genomen en dat in oktober. Niels is alweer zeven weken. Wat gaat de tijd toch snel. Ben van de week nog naar de osteopaat geweest met Niels. Nekje zat een beetje vast door de bevalling. Als het goed is zal Niels wat minder gaan overstrekken.
    Bij ons op het dorp is er momenteel een babyboom aan de gang. Pieter heeft een zoontje, Annelies en Robert van Sluijs een dochtertje erbij, mijn collegaatje heeft een paar maanden geleden een dochtertje gekregen en dan nog een aantal mensen van het dorp die ik verder niet ken. Leuk, want zo blijft de peuterspeelzaal en de school ook bestaan!

groetjes, Bert en Madeleine