warm, druk en gezellig - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu warm, druk en gezellig - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

warm, druk en gezellig

Door: renemarije

20 September 2011 | Botswana, Maun

Hallo Hallo,

Ff een berichtje.
Niet heel veel bijzonders, maar als we een maal aan het typen zijn komt er toch altijd best veel.....
Iedereen die op het vorige bericht gereageerd heeft bedankt...altijd leuk om te lezen waar jullie mee bezig zijn en hun het "daar" gaat.
Wij hebben het druk....met name ook met "flapdrollen" die boeken, niet van te voren betalen en dan niet op komen dagen = zo frustrerend en slecht voor zaken dat wil je niet weten. Gelukkig gaat het bij de meeste wel goed, dus we mogen eigenlijk niet klagen, maar soms....
Vorige week is 1 van onze kippen (melissa) op gegeten door een mongoose (soort fret) of een genet (soort wilde katachtige)...erg jammer was een leuke kip. We hebben in middels al weer 2 nieuwe gekocht, maar die willen nog niet zo aan ons wennen (en ook niet aan hun hok!!) Komt wel alles op zn tijd toch.
Het water is behoorlijk aan het terug trekken / op drogen en dat is niet verkeerd voordat straks eind Oct de regen er weer aan komt.
Van het weekend was het erg druk met dinners etc en gelukkig is Joseya bereid om zzp-er bij te springen en te helpen was goed voor beide partijen!! T was erg geslaagd en de gasten, 17 spanjaarden hebben t goed gehad en lekker gegeten. Vanavond hebben we weer 7 kamers vol, maar geen dinner = ook wel lekker. Toch komen er nu net nog gasten in checken en daar is Rene achter aan, zo doen we de taken een beetje verdelen.
Rene is de laatste 2 weken bezig met het 'washok" voor personeel te bouwen, zodat zij ook droog zitten met het regen seizoen en de touristeninspectie ook weer blij is met onze voorzieningen. Schiet al lekker op, elke dag een beetje, want het wordt wel weer pittig warm hoor!!
We kijken af en toe naar de world cup rugby, is toch wel leuk als je het een beetje volgt en is natuurlijk erg groot bij onze zuiderburen, zuid afrika, springboks!! In de rust of als er tijd is kijken we soms BVN... is toch ook wel erg leuk, maar onze disipline om niet teveel tv te kijken is volgens mij erg goed... we kijken helemaal niet veel!!
De muggen zijn me nog al aan het prikken, dus moet ff wat (deet)smeren en wil zo toch ook nog wel wat eten....we zien wel.
Heel veel liefs en groetjes voor iedereen en ik zal proberen nog ff wat felicitaties door te geven:
Bert en Madde + Alex en Heidi met de kleine nieuwkomers, Nicole alvast gefeliciteerd met je verjaardag, Vief...je weet wel met wat!!
Zie je toch weer een heel verhaal...tis maar goed dat ik af en toe nog eens skype met moeders en zussen + bel en sms anders zouden deze berichten nog veel langer (en persoonlijker) worden!! x x

• 20 September 2011 - 18:15

Karin:

He leuk berichtje weer van m'n zusje en man. Leuk weer even een update. gelukkig gaat het zo goed bij jullie, wel warm maar ja dan maar even siesta tussen door. Ik ben de kids op bed aan het leggen. Dan alvast box en zo klaar zetten voor morgen. Tim komt spelen. Mentor van Tijn vandaag langs geweest, aardige man. even kennismaken enzo. veel succes met washokbouwen en drukte en warmte. groetjes Ka en weltrusten voor straks. xxxxxx mis je heel veel.

• 20 September 2011 - 18:31

Jose En Fans:

ik klikte te snel en toen was heel mijn verhaal weer weg... ik was aan het roddelen dat johnnyhogerland misschien op het langeweegje komt wonen, dat zei ma die had het ook weer gehoord, en we komen er van zelf wel achter of het klopt.... als t ie het volgend jaar weer goed doet, kan ik wel ijs gaan verkopen hier aan de weg... verder niet zoveel nieuws. teun heeft net het schuim uit het bad getoverd, met de woorden
    aardappelbra weg!! (abracadabra voor peuters). verder weet ik niet veel te vertellen eigenlijk. vandaag gewerkt, superdruk door de superdrukke kindertjes daar! maar goed morgen weer een dagje vrij dan kan ik er donderdag en vrijdag weer tegenaan. zondag was het DSdag in neeltje jans, met al van die snoeken (auto's) leuk om even te kijken en een beetje te spelen. teun genoot er ook wel van, 3 keer in een trein en de zeehonden en zeeleeuw maakten veel indruk, en noor vind alles prachtig als ze maar kan lopen!! nouik stop er weer mee, heel veel groetjes jose

• 20 September 2011 - 18:48

Johan En Janine:

weer leuk om te lezen dat het goed gaat. Johan is als zzp-er in juni gestart en heeft genoeg werk. Op dit moment blijft hij een aantal weken weg vanwege inspecties van booreilanden.
    zal proberen mail door te sturen naar hem zodat hij ook jullie verhaal kan lezen.
    Liever groetjes uit Zierikzee!

• 20 September 2011 - 19:28

Kees En Nellie:

Hoi Rene en Marije,
    Dat is weer een heel verhaal .leuk om te lezen.Van de week is Pa aan het helpen verhuizen bij Rens en Yvonne,
    Schapen en voerbakken en de melktank, een heel werk hoor, hopelijk gaat het hen dAAR GOED IN DE SCHAAPSKOOI. HET IS EEN MOOIE ACOMODATIE,(ik zat weer tegen een verkeerde knop) Het word hier al weer wat vroeger donker en ietsje frisser,net andersom dan bij jullie.
    Verder veel liefs en groetjes en cucces met het bouwen van het washok. Pa en Ma A.xxx

• 20 September 2011 - 19:36

A1:

Ook vanaf een booreiland de groetjes

• 22 September 2011 - 10:41

Bert En Madde:

Hallo Rene en Marije,

Leuk om weer wat van jullie te lezen. Vorige bericht had ik gemist. Heb ik bij deze ook even snel gelezen. Goed om te horen dat het goed met jullie gaat. Fijn dat jullie droge voeten hebben gehouden!!
    Hier in 's-HHK gaat ook alles goed. Niels groeit en drinkt goed. Is wel heel onrustig en slapen gaat slecht, is snel wakker, veel huilen. Waarschijnlijk is het hetzelfde als bij Kevin: door maaiende armpjes houdt Niels zichzelf wakker. Bij Kevin zijn we met zes weken gestart met strak inbakeren. Dat hielp toen heel goed! Niels is nu nog maar 3 1/2 week, voor strak inbakeren vind ik hem nog een beetje klein. We zijn bezig met een inbakerslaapzakje, maar het lijkt er op dat dit Niels nog te veel ruimte geeft. Als het huilen blijft, ga ik hem over 1 of 2 weken toch strak inbakeren. Voor de zekerheid ga ik in ieder geval ook naar de osteopaat om Niels helemaal na te laten kijken. Kortom; het gaat goed met Niels, maar het is weer even zoeken waar zijn onrust en vele huilen vandaan komt.
    Kevin doet het trouwens heel erg goed. Is erg lief voor Niels en behalve af en toe wat moeite om de aandacht te delen, gaat het heel erg goed!

groetjes, Bert en Madeleine

• 22 September 2011 - 12:53

Pa En Ma V.d. Kreeke:

Leuk om weer wat te lezen via de webside.Gaat allemaal goed daar, lekker druk en warm. Vandaag lekker weer, heel klein beetje regen vanmorgen. Naar Goes geweest op de fiets. De ploegweg (langs het spoor) was helemaal glibberig van de modder. Moet straks m'n fiets schoonmaken, de velgen zitten helemaal vol. Pa is weer met het kraantje naar Rob, komt zo koffie drinken en gaat dan nog echt werken.Van 16.30 totdat het donker wordt. Ze zijn de dijk bij Ellewoutsdijk aan het ophogen en versterken. Nog even een bakje koffie samen doen. Groetjes en XXXX

• 22 September 2011 - 12:54

Pa En Ma V.d. Kreeke:

Niet de velgen zitten vol, maar het spatbord !!!! Fietst dus wat moeilijk

• 23 September 2011 - 02:09

CORA P.:

Hallo Marije en Rene,
    Wat is internet toch een prachtig iets.
    Zit je in Canada en ben je moe van intensief converseren kun je je even terugtrekken en je email checken. Omdat m'n borreltje nog niet op is even lezen wat er verder in de wereld nog gebeurt.Ik lees jullie web site altijd en ook 1 van een oud-leerling die in Japan werkt.lees www.geloven in japan.nl maar eens.........
    Vandaag hadden wij prachtig weer ,morgen zal het gaan veranderen.
    O ja hoe breed zijn jullie bedden(2 persoons)? Wij hebben ze nog niet breder gehad dan 1.20m Is dat niet romantisch? We zijn op ons derde adres! Hopen volgende week weer uit te rusten op een 2.00.bij 2.00m.
    Groetjes CoraP.