Hallo Hallo - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu Hallo Hallo - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

Hallo Hallo

Door: renemarije

Blijf op de hoogte en volg

26 Augustus 2011 | Botswana, Maun

Heel ff kort...gewoon om te laten weten dat het goed gaat met ons!! We werken hard en zijn best wel druk, maar hebben gelukkig tussen door ook tijd om te relaxen ( 1 of 2 dagen er tussen uit, lekker naar de stad voor goeie koffie en lunch of zo!!)
Het weer is gelukkig weer wat warmer aan het worden en dan natuurlijk....m.n. midden op de dag is het al bijna weer te warm!!
Het water van de Okavango delta staat bij bij onze poort, maar door onze voorbereidingen is het voor ons geen probleem....voor sommige mensen in Maun / Botswana wel = pech, jammer.
Qua touristen loopt het lekker, we proberen niet meer zo heel vel dinners te plannen / afspreken, zodat we 's avonds iets meer tijd heben voor ons zelf en sociale contacten. Valt niet altijd mee, want als mensen terug koemn van uit eten gaan of zo wil je er eigenlijk toch weer zijn om ze de kamers te laten zien en vragen of ze het goed hebben gehad!!
We hebben nog steeds 3 katten, gaat prima en ook 2 kippen....die leggen nu eieren dus das ook wel erg leuk!
Oh ja eind deze maand gaat Joseya (kok) ons verlaten.....erg jammer want hij is erg goed, werkt hard (als het meot)en vriendelijk, maar wil toch op zoek naar iets "beters". wij kunnen er ons niet meer zo druk over maken hoor!! we zijn er nu wel een beeetje aan gewent en we vinden wel weer een oplossing, maar jammer is het wel!

Goed met deze mededeling sluit ik af......heel veel groetjes en liefs van ons

  • 26 Augustus 2011 - 08:21

    A1:

    Goed bezig leuk om te lezen dat het zo goed gaat en wat de kok betreft Ali kan heel goed pannekoeken bakken hier is ook alles goed ik ben net terug van twee weken ofshore groetjes

  • 26 Augustus 2011 - 09:17

    Han Jose En Kids:

    ha afrikanen!! hier alles goed, we hebben 2 weken vakantie. we zijn een weekje bij het betere boeren bed geweest. slapen in een soort lodge tent met een vaste vloer een bedstee en een wc, heerlijk, alleen jammer van de muggen. het lijkt net of teun de waterpokken weer heeft. ik mail andere keer verder, moeder nellie komt er net aan. groetjes jose

  • 26 Augustus 2011 - 11:50

    Kees En Nellie,:

    Hoi Rene en MARIJE, LEUK OM WEER EENS OP DE webside te kijken naar een nieuw berichtje van jullie.zo te zien gaat het goed alleen jammer dat de kok weggaat, maar zoals jullie schrijven, je wordt er op den duur aan gewend. Hier alles goed, slecht weer met veel regenbuien, (het water staat nog niet aan de poort hoor.)Morgen kapelse dag en berenfeest en trekker trek, hoe verzin je het alles op een dag.volgende maand weer voor de bloemen zorgen in de kerk, we treffen het met een buitendienst en de fruit dienst voor de polen die hier best veel werken. verder veel liefs en groetjes van Pa en Ma A.xxx

  • 26 Augustus 2011 - 15:32

    Pa En Ma V.d. Kreeke:

    Leuk weer wat te horen via de webside. Jammer van Joseya, maar hij laat het dan wel van te voren weten!!!Hier gaat alles goed. Vanmorgen weer veel regen 15 mm. Merijn vanmiddag toch gras maaien en Pa is nu het gras aan het maaien van Kees en Lou, want morgen gaat hij naar de Trekker Trek. Straks gaan we naar de receptie en trouwfeest van Melanie en Johan in Bar Schoudee in Wemeldinge. Ga nu koken .
    Groetjes en dikke kus Ma en Pa

  • 29 Augustus 2011 - 08:01

    Mieke:

    Hey, leuk om te lezen dat het goed gaat! Idd jammer van de kok maar zoals tante Conny zegt gelukkig laat hij t van te voren weten, kan je ondertussen op zoek naar een andere?! Hier gaat ook alles goed, Tim groeit echt als kool! Het is zo'n lief klein mannetje, lekker rustig en geen last van een ochtendhumeur net als ik. haha hoewel dat tegenwoordig ook een stuk beter gaat hoor! ;) De babyboom is volgens mij nu compleet.... Alex en Heidi hebben ondertussen ook een zoon, wist je dat al? Hij heet Dex en is geboren op 16 augustus, wel een kleintje hoor. 46cm en 5 pond. Gelukkig gaat het goed met hem en Alex en Heidi zijn helemaal in de wolken! Ben ook alweer aan t voetballen, al 3 wedstrijden gespeeld en valt me niet tegen. Je vader is hier ook nog aan t werk geweest met het kraantje van Merijn, tuin van ons en Teun afgegraven en bij ons is het terras bijna klaar, heel leuk want ik krijg eindelijk mn lampjes die ik al heel lang wil! Net het terras weer laat zich niet helemaal zien.... Moet nu ook bijna weer gaan werken, beetje dubbel gevoel. Mn werk is leuk maar heb t hier thuis toch ook wel erg goed naar mn zin! Gelukkig hebben we 2 hele leuke oppasadressen.... :) dat is wel fijn want dan is dat rotgevoel van Tim ergens achter te laten toch wat minder. Ach t zal dr wel bij horen zeker?
    Oke ik ga weer eens verder met de was en bedden verschonen, lijk nu wel een echte volwassen huisvrouw hahaha

    Dikke kus van mij en ook 1 van Tim natuurlijk!

  • 06 September 2011 - 11:16

    Nicole:

    leuk weer een bericht.
    had even niet gekeken maar er staat er weer 1.
    gelukkig ebben jullie goede voorbereidingen.
    scheelt een heel wat natte voeten haha.
    ook bij ons gaat alles goed.
    noa gaat bijna naar de creche.
    1 december voor het eerst, het lijkt zo ver weg maar is al bijna zover!
    de tijd vliegt.
    nou ik ga weer stoppen moet zo naar de osteopaat even alles kraken!
    ben ik weer lekker soepel als ik terug kom!

    xxx van ons

  • 06 September 2011 - 15:53

    Johnny:

    Hoster! Alweer een poosje niet gekeken op jullie site en ik zie meteen dat er weer een nieuw baby'tje is geboren op SHAK. Gaat toch snel allemaal! Ik ga jullie site weer eens een beetje volgen! Groetjes Johnny

  • 06 September 2011 - 19:06

    Merijn:

    Hoi Marije en Rene,
    Leuk weer wat nieuws te lezen uit Afrika. Hier is alles goed. Het weer is herfstig. De planketent is bijna afgewerkt, het wordt mooi. Je vader heeft veel werk verzet met kraantje en buldozer. Groetjes van merijn.

  • 09 September 2011 - 15:25

    Karin En Fam:

    hoi hoi een late reactie maar had je bericht al gelezen. heb het ook zo druk !!!!! doe ik zelf natuurlijk maar toch.
    Tijn heeft het heel erg naar z'n zin op school vannavond SmurfenBal. Spannend!!!! fiets iederedag 13 km dus gaat rond 8 uur naar bed en zit iedere ochtend om kwart over 7 op de fiets. Len vandaag sport dag gehad beetje miezer regen. ik heb natuurlijk weer geholpen en meegefietst tussen door even om boodschappen. dag ook weer om. nu even mailen en zo. bij jullie wordt het steeds warmer zag ik wij gaan hier onze laarzen uit de kast halen hoor, regenachtig en koud. soms maar 15 graden. volgende week komt Tim oefenen!!! meer Mieke denk ik!!!! Ik heb gezecht dat ze maar iets leuks moest gaan doen. ik heb er wel zin in hoor. heel veel groetjes aan rene, succes met sommige gasten. en met het water. xxxx mis je heel veel altijd xxx ka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 154953

Voorgaande reizen:

02 Januari 2006 - 03 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: