waar te beginnen....... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu waar te beginnen....... - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

waar te beginnen.......

Door: renemarije

17 Juni 2011 | Botswana, Maun

Hallo Hallo,

ja al weer te lang geleden, meerdere redenen voor dit maar gelukkig geen slechte..... wel slechte verbinding, geen electriciteit op sommige dagen, veel gasten waar we "achteraan" moeten zitten en veel werkzaamheden / klussen op ons "lapje"!!
allereerst wat felicitaties, ja ja soms moet je de structuur wel eens veranderen!!...
Merijn is vandaag jarig, van harte met je verjaardag en nog vele jaren. Maak er een leuke dag van!!
Mieke en Corneel natuurlijk gefeliciteerd met jullie (naar ik heb gehoord) prachtige zoon Tim, super leuk!!! Kees, Coby, Jarno en Nicole hiermee natuurlijk ook gefeliciteerd.
Eefje en Wouter gefeliciteerd met jullie huwelijk en natuurlijk ook de felicitaties voor de rest van de fam!

Veel gasten.... zo'n 170 in April en nu ook weer in Mei, de ene heeft meer aandacht / hulp nodig dan de ander en daar zorgen we dan ook voor... meestal leuk soms ook frustrerend!!
We hebben aan een soort van dijk verzwaring gewerkt voor het opkomende water.... nog niet noodzakelijk, maar meer een voorsoortsmaatregel. De weg (voor mensen die hier geweest zijn) tussen ons en betty aan de rechterkant van ons plot als je met je rug naar het hek staat, die is nu ongeveer 30 a 40 centimeter hoger dan voorheen. Goed want het water komt eraan, dus dan zijn we voorbereid!!
Het nieuwe huisje gaat nu ook lekker opschieten, vloer zit er in en is binnen en buiten al bijna helemaal gepolised / op geschuurd en geboent. Rene is gisteren en vandaag met het bed bezig. De mooie lampen hangen op, kastjes en laden worden in elkaar gemaakt, elect. is in orde, water en toilet, dus nu zijn het m.n alle kleine dingen nog: zoals muggenet, gordijnen, beddegoed etc,etc. Komt ook in orde en dan....nog meer gasten.
Vorige week donderdag hebben we ook bewijs gekregen van verlenging van onze vergunning voor tourism (en dat was een beetje spannend + duurde erg lang), dus das ook weer helemaal in orde!!

Nu gaat zo de elect. eraf dus ik ga bekijken of hij dit lange bericht nog naar jullie wil versturen en dan zien we de reacties wel weer tegemoed.

Heel veel leifs en groetjes en een dikke (beetje koude deze morgen) knuffel vanuit Botsw van Rene en Marije

• 17 Juni 2011 - 12:59

Tobias:

Ha Botswanesen (of is het Botswaniers?)!

Lees jullie updates trouw, maar nu ook weer eens een reactie uit Breda. Fijn dat de bouw van het huisje goed loopt en super dat jullie de vergunning weer binnen hebben. Snap dat t best spannend kan zijn.

Hier zijn we ook aan het (ver)bouwen. Hele zolder op de schop, want we moeten ruimte maken voor een tweede kindje! Is een flinke klus, ook voor Joyce ;-) Verder echt feestjestijd en das een prima afwisseling met werken, klussen en studeren.

Verder een ziek konijn gehad. Een parasiet in dr hoofd waardoor ze de heletijd met r hoofd horizontaal liep en niet meer uit haar hook durfde. Was ze nl al een paar keer vanaf gevallen. Echt wel zielig :-(

Ga nu Julie uit bed halen. Die is klaar voor een volgende ronde. Eens bedenken wat we gaan doen...

Veel groeten en alvast succes met het wassende water!!

• 17 Juni 2011 - 18:06

A1:

goed bezig ouwe vonketrekker

• 18 Juni 2011 - 13:32

Pa En Ma V.d. Kreeke:

Hallo Marije en René,
    Leuk weer van jullie te horen via de mail. Hier gaat alles goed. We hebben nu steeds slecht weer. Vandaag zijn de buien wel erg heftig. Concert at Sea is zelfs voor vandaag afgelast. Merijn en Pa zijn klaar met gras maaien, even koffiedrinken en dan naar het "kraamfeest" van Tim. Ik denk op de fiets, want op de buienradar gaan de buien aan ons voorbij.
    Groetjes en dikke knuffel (van Pa een beetje nat) en Ma.

• 18 Juni 2011 - 19:52

Kees En Nellie:

Hoi Rene en Marije,
    Mooi dat jullie huisje klaar is en nu aankleden , dat is het mooiste werk.
    Rene, geen last meer van je rug?
    Hier is het net als in sHeer A kerke slecht weer maar heel goed voor het land want alles stond zon beetje te verdorren.Van de week druk gehad met bloemen voor de jaarlijkse prosessie en morgen is het ook een ontmoetigsdienst van de ZLTO,ik kan geen bloem meer zien,(nee hoor dat valt wel mee)best leuk werk we hebben nogal wat manden opgemaakt en het staat erg mooi.Morgen vaderdag.Caro en Jeroen zijn weer goed thuis gekomen van vakantie,ze hebben het goed naar hun zin gehad.Noortje had van de week wat koorts,dus niet naar kinderdagverblijf maar naar Opa en Oma,ook wel eens leuk nu is ze weer beter gelukkig.Veel liefs en groetjes van Pa en Ma axxx.

• 19 Juni 2011 - 16:07

Karin En Fam:

he leuk weer even een update op de site.
    super om te horen dat jullie het steeds druk hebben met gasten en verbouwen. We hebben net op discovery naar programma zitten kijken "man woman go wild" ze waren in de okavana delta. dit programma gaat over overleven in de busch. was zeer interesant, mischien nog terug te vinden op programma gemist? waneer denken jullie je nieuwe huisje te kunnen verhuren??? is dit gewoon luxe huis of groter net als fam huisje.?
    ik heb afgelopen week 5 dagen achter elkaar gewerkt!!!!!! joke en jaap zijn op vakantie. maar was leuk om te doen hoor nieuwe collega erbij gekregen dus we zijn nu een super team. hoe zit het met jou team nachtwaker???? kok??? enzo nachtwaker is rene hoor ik. fikki stoken bij bananen boom??!!! tijn gaat woensdag op schoolkamp voor 3 dagen. en heeft afgelopen week kennis gemaakt met nieuwe klas, hij vond het leuk. vandaag vaderdag, zijn vanmorgen even bij pa en ma geweest net terug van ina en rinus. morgen even met timmik naar dierenarts voor hart filmpje, hopelijk gaat alles goed. heel veel succes met water bij jullie en succes met nieuwe huisje af te ronden. gr xxxxx ka mis je enorm maar dat weet je wel.

• 19 Juni 2011 - 19:08

Bert En Madeleine:

Hallo Marije en Rene,

Goed om te horen dat het goed gaat met jullie. Jullie zitten ook niet stil! Veel gasten, huisje erbij bouwen, soort van dijkverzwaring gemaakt...

Hier zijn we Bert zijn moeder aan het verhuizen. Ze gaat van haar huurhuis aan de abelenstraat naar een seniorenappartement aan de beukenstraat. Ziet er erg mooi uit!! Jammer dat ma zich erg druk maakt, ze kan op het moment nergens van genieten. Hopelijk gaat dat over een aantal weken/maanden beter als alles op z'n plek staat en de rust weer een beetje is weer gekeerd.

Verder heb ik over drie weken zwangerschapsverlof! Ik zie er erg naar uit. Ik doe nu toch fysiek zwaarder werk dan destijds in Emergis en dat merk ik wel.

Met Kevin verder alles goed. Heerlijk manneke. Doet het prima. Afgelopen weekend naar bruiloft geweest van een vriendin en naar een familiefeest. Kevin is toen een weekendje bij oma Dekker geweest. Is heel goed gegaan, maar we waren blij dat we hem weer konden ophalen!

Jullie lezen het in bovenstaande berichtjes ook al: het regent op moment veel. Maar is echt nodig, want het was (en is) erg droog. Dus eigenlijk is het prima weer.

Liefs en groetjes,

Bert en Madeleine