veel te lang geleden...!!! - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu veel te lang geleden...!!! - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

veel te lang geleden...!!!

Door: renemarije

15 Mei 2011 | Botswana, Maun

Hallo Hallo,

wauw...jullie kunnen wel zien dat we de assistentie van einige hulptroepen van thuis missen he....helemaal geen tijd om ff een berichtje te schrijven, nou dan hierbij eindelijk weer een verslagje. Vanaf 22 April tot ongeveer 2 mei hebben we heel de tijd vol gezeten, erg leuk maar wel behoorlijk druk en hard werken natuurlijk!! Eind April bezoek gekregen van zeeuwse family (de Winter) was erg leuk en gezellig!! Op 4 mei verjaardag van Marije geviert, s' ochtends koffie met gebak en 's avonds heerlijk uit eten. Vanaf vorige week zaterdag ging het ineens niet zo goed met Rene...heel veel pijn in z'n rug en toen op zondag kon hij echt z'n bed niet uit. Best wel zorgelijk natuurlijk! Op maandag naar prive clinic geweest en gelukkig redelijk goed geholpen en in ieder geval (zo het lijkt) de juiste medicijnen verkregen, want nu is het een heel stuk beter met Rene z'n rug. Nog voorzichtig aan, maar lijkt erg goed te gaan!! Hopen dat het zo blijft?!
Verder niet zo veel nieuwe dingen te vertellen, de bouw van nieuwe huisje schiet niet op als het druk is en 1 van ons niet mobiel is, maar de tuinman (Motali) heeft van de week toch nog beetje geschilderd dus de grondverf zit er overal op!!
Hebben jullie verder nog vragen of ideeen over wat we nog meer kunnen schrijven, want als we niet veel op trip gaan enz hebben we toch niet altijd inspiratie?!
We eten geregeld passie vruchten uit onze eigen tuin / pergola en deze zijn erg lekker, maar moeten wel wachten totdat ze zelf naar beneden vallen!!!
Het wordt hier behoorlijk wat kouder met name 's nachts en dat is wel lekker om te slapen, overdag is het nog steeds lekker warm hoor!!
Regen lijkt nu over /op, dus droge koude seizoen komt eraan.Water (vanuit Angola / Namibie) komt eraan en de rivier stijgt, wordt wel weer een beetje spannend, maar de voorspellingen zijn dat het maar een klein beetje meer wordt dan vorig jaar, dus waarschijnlijk (hopenlijk)houden ook dit jaar weer droge voeten!!

Goed weer een lang verslag met veel info, veel lees plezier en we zien de reacties en vragen wel weer tegemoed!! Veel liefs en groetjes

• 15 Mei 2011 - 18:17

Karin:

ja zeker heel lang geleden maar wel tussen door sms en bel contact gehad. dus we waren al een beetje op de hoogte. gelukkig gaat het rustigaan iets beter met rene.
    te druk voor tripjes wie had dat gedacht toen jullie begonnen. Hier ook altijd druk maar dan met voetbal sportdag vriendjes in het zwembad enz enz. zaterdag moest tijn naar breskens voor toernooi half 9 weg drie uur thuis. 2e plaats dus goed he. Len naar borselle rond 1 uur thuis 3e plaats. aankomend weekend weer 2 toernooi. volgende week 2 memorial toernooien op lebo en dan voetbal kamp dus het is alleen maar voetbal hier. op de zaak bij ed super druk. heel veel succes met rene verder hou je haaks met alle drukte het seizoen moet nog beginnen denk ik. xxxxxx ka mis je heel veel.

• 15 Mei 2011 - 18:19

Bert En Madeleine:

Hallo Rene en Marije,

Ik ben de eersten zie ik! Dat komt niet vaak voor. Gefeliciteerd met je verjaardag Marije!!! Als ik het zo lees, hebben jullie er een leuke dag van gemaakt. Goed om te lezen dat er zoveel gasten komen. Wel druk, maar ze zorgen ook voor inkomsten.
    Hier gaat alles goed. We hebben twee weken vakantie. Bert is hard aan het werk in de tuin. Tuinhuisje en coniferen zijn er inmiddels allemaal uit. Een groot deel van de grond is omgespit (wij hebben namelijk veel last van zevenblad, dat is heel erg woekerend onkruid). Morgen gaat Bert samen met m'n vader de nieuwe schutting zetten. Ben benieuwd hoe het allemaal wordt! Wel heel kaal, zo zonder groen, ben ik bang. We gaan wel heel veel groen, bomen en struiken terug zetten. Maar ja, duurt even voordat dat allemaal een beetje gegroeid is. Kevin heeft de vakantie van zijn leven. Hij vindt het helemaal geweldig om papa 'mee te helpen'. Hij is hele dagen buiten met z'n kruiwagen, schepje en bezem. Heel erg genieten om dat kleine manneke zo bezig te zien.
    Bert is niet hele dagen bezig in de tuin hoor. Er is ook tijd om lekker er op uit te gaan. Zo zijn we van de week naar de dierentuin in Rotterdam geweest en vanochtend nog naar het zwembad in goes. Bert en ik zijn samen afgelopen vrijdag nog lekker uit eten geweest. Prima vakantie tot dus ver ( we hebben al een week gehad, nu dus nog een week te gaan)
    Ik zelf geniet daarnaast erg van de rust. Erg druk geweest op het werk. Ik kan toch wel merken dat de combinatie van zwanger zijn en fysiek zwaar werk toch wel pittig is. Na mijn vakantie moet ik nog zes weken werken en dan vind ik het echt wel mooi geweest. Dan is het echt tijd om met verlof te gaan.

Ik ga stoppen. Rene, sterkte met de pijn in de rug. Hopelijk ben je er binnenkort helemaal van af.

groet, Madeleine

• 15 Mei 2011 - 18:55

A1:

kvo uit!

• 15 Mei 2011 - 21:11

Caro En Jeroen:

Ha rene en marije,

Heb gisteren nog gecontact, maar even doorgeven dat ajax gewonnen heeft, dus das mooi!!
    We mochten na het fietsen(veeel wind vandaag) bij annie en fons live komen kijken, dus dat was leuk.
    Frietjes wezen eten bij pa en ma en nu zo maar eens gaan slapen, die 8uur gaan we weeer niet halen!
    Maar rustig aan met de ruggen en heel veel groetjes, x

• 16 Mei 2011 - 09:41

Pa En Ma V.d. Kreeke:

Hallo René en Marije,
    Inderdaad een lang verslag met veel info. Fijn dat het met René z'n rug wat beter gaat. Je kan niet zo veel doen met een pijnlijke rug. Hier gaat alles goed. Mellanie (kapster) is vanmorgen geweest, dus allebei weer
    geknipt en gekleurd.(pa niet) Pa is de buxusheg aan het knippen. Het regent een heel klein beetje. We hebben heel veel regen nodig, want het is al droog vanaf 11 maart, toen wij terugkwamen uit Botswana. Een beetje overdreven misschien, maar wij hebben echt maar een paar mm. regen gehad. Andere delen van Zeeland en Nederland wel regen, maar wij niet. Zondag koffievisite bij neef Wim in de Roode Wijk. Gezellig. Zaterdag met de PV Ziekenhuis (+ Trudy) naar Haarlem (rondvaart en Frans Hals Museum) en Pa dus met Tijn naar Breskens (voetbal).
    Voorzichtig met de ruggetjes en dikke kus en liefs Pa en Ma.

• 05 Juni 2011 - 12:25

Nicole:

schaam schaam schaam veel te lang niet op de site geweest!
    gaat het nu weer goed met rene?
    hier is het vandaag weer een beetje aan het regenen is weer wel eens goed voor alle planten enzo.
    van de week was het een paar dagen wel 30 graden dus zomer in zeeland!!

xxx

• 08 Juni 2011 - 13:19

Johnny:

Oeiiii ook voor mij alweer veel te lang geleden dat ik hier geweest ben. Tijd gaat snel zeg. Iedereen gaat maar trouwen en krijgt klein kindjes... En ga je een biertje drinken in de kroeg, is de barman er niet... Tsjaaaa