ff heel snel een nieuw berichtje - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu ff heel snel een nieuw berichtje - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

ff heel snel een nieuw berichtje

Door: renemarije

17 Juni 2009 | Botswana, Maun

Hallo Allemaal,

Al veel te lang geleden natuurlijk, maar we hebben het of druk, of veel te rustig of de verbinding is heel slecht... kort om allemaal excuus om geen nieuwe up-dates door te mailen.

Vanaf 15 juni zijn we f de bush in geweest... naar Kumaga campsite... in Makgadikgadi Pans. Was mooie trip, al was het maar 2 nachten. Nu zijn we ff thuis.. even checken hoe alles hier verloopt.. katten fam, discovery en ons personeel natuurlijk. Het gaat hier allemaal goed en er zijn nog niet al te veel gasten (en ook het water staat nog niet aan de lippen, gaat wel hard maar niet te gek?!) Dus morgen gaan we nog ff in Moremi kijken hoe het daar is.. ook weer 2 nachtjes. Hierna doen we weer gewoon hoor, want er moet ook nog gewerkt worden en het lijkt erop dat het vanaf zondag tot half aug redelijk druk wordt, dus dan moeten we weer aan de bak en zullen niet veel tijd hebben voor kleine tripjes!!

De katjes doen het prima en mama poes ook!

Bij Kumaga hebben we: giraffes, kudu's, olifanten, impala's, wildebeest en heel veel guinnafowl (afrikaanse kippen)gezien, maar het was voornamelijk genieten omdat we lekker met z'n 2-en zijn en ff geen zorgen hebben over gasten etc.

Zaterdag of zondag zullen we weer wel schrijven...

Heel veel liefs en dikke knuffels.

p.s: Anita bedankt voor je persoonlijke bericht, zal proberen van de week een persoonlijk bericht terug te schrijven...ik wist helemaal niet dat julllie naar 's HHK verhuist waren!!
p.s: Merijn van harte met je verjaardag.. lekker bbqen of?
p.s: iedereen veel groetjes en een kus

• 18 Juni 2009 - 08:44

Kees En Nellie:

Hoi bushmensen,
    Nu ben ik weer eens de eerste,Lekker er op uit de bush in ,nou Jose,Han en Teun zijn er ook op uit maar niet naar de bush bush hoor,morgen komen ze alweer terug,Gelukkig gaat het goed met de poesjes en met het personeel,dat is ook belangrijk.Veel plezier in Moremy en denk om de afrikaanse kippetjes he ,die van ons staan te pronken in de vensterbank.veel groetjes en liefs van Pa en Ma A.xxx

• 19 Juni 2009 - 12:27

Karin:

hoi hoi leuk weer even een update. lekker weg geweest jullie verdienen het hoor, zeker als het dan weer drukker wordt. hier gaan de vakantie kriebels ook steeds meer komen. eerst nog even TT dan gaat edje ook nog maar even naar de zwarte cross, op z'n oude dag. zal wel leuk zijn denk ik. de kids en ik gaan hopelijk nog een nachtje naar boxtel, dino museum. de vakantie is laat dit jaar dus we moeten nog tot eind juli naar school. geniet nog even van je vrije tijd en daarna lekker aan het werk, is ook wel leuk denk ik, soms vreemde rare gasten af en toe. groetjes heel veel liefs en kusjes ka

• 25 Juni 2009 - 16:13

Teleurgestelde Geit!:

Hallo allemaal,

Wat is er toch gaande in Ned. dat we zo weinig berichten krijgen... is het erg goed weer, geven ze ergens gratis bier weg of zijn onze verhalen gewoon echt niet meer interessant?!

Toch veel liefs van ons hier en heel erg bedankt voor de mensen die wel blijven reageren zij het: email, website, sms of telefoon!!! x x

• 25 Juni 2009 - 20:58

Pa En Ma V.d.Kreeke,:

Hallo Marije en Rene,
    We zijn ook weer online. Het is allemaal nog heel erg vreemd. We hebben nu ook een laptop, zonder muis. Moet ik nog erg aan wennen. Jullie maken het prima. Leuke tripjes af en toe en gasten, prima. Hier gaat ook alles goed . Pa is nu werken, woensdag was natuurdag. De mannen, 6 stuks hebben hier hun boterhammetjes opgegeten
    en lekker fruit toe. We hebben weer van alles, aardbeien, frambozen, rode bes(heel veel) Ik maak er jam van en er gaat van alles een beetje in de diepvries.
    Vanmiddag Tante Nellie, Vian en kids op bezoek.
    Vonden het hier heel erg mooi, de tuin en het lapje en al dat fruit.
    Vanmiddag de eerste perzik uit de kas gegeten, was lekker.
    Ik ga nu lekker douchen. het was vandaag best wel warm. Heel veel liefs en dikke kus.
    groetjes Ma.

• 25 Juni 2009 - 20:59

Pa En Ma V.d.Kreeke,:

Hallo Marije en Rene,
    Vanmiddag Tante Nellie, Vian en kids op bezoek.
    Vonden het hier heel erg mooi, de tuin en het lapje en al dat fruit.
    Vanmiddag de eerste perzik uit de kas gegeten, was lekker.
    groetjes Ma.

• 27 Juni 2009 - 08:28

Caro:

Ha rene en marije,

Hier weer eens een berictje van mij, het is erg lekker weer(vandaag nog niet echt zonnig, geloof ook niet dat ze dat afgeven)en allemaal druktes,
    MAAR, Jeroen is GESLAAGD, holladijee, de vlag heeft al buiten gehangen, en ga zo kwarktaart maken(ook een stukje?).
    Vandaag lekker vrij, woensdag was jeroen zijn ma komen eten, en donderdag bij zijn zusjes ge-bbq-ed. En vanavond feestje van meniek, doet haar verjaardag, en we gaan naar een top 100 feest ergens in het brabantse land(waar het leven goed is).
    Straks even naar de stad, naar de mart, en jeroen had nog wat "nodig".
    Verder hier niet veel bijzonderheden.
    Jullie hebben het vast weer druk van het weekend, succes met alles en heel veel groetjes, ook van jeroen,x

• 27 Juni 2009 - 18:53

Karin:

he hallo daar in het koude botswana. volgens weer online is het bij jullie gemiddelt 25 soms maar 21 graden overdag en snacht 5 of 7 zelf 0 schreef je zelf. bij ons is het op dit moment bewolkt, even een adem pauze is de bijna hitte golf. al een hele week 23 24 25 graden volgende week zelfs 28 graden. maar hier blijft het savond dan ook zo vreselijk plakkerig.
    ik had al ge sms maar het is hier steeds op het nieuws of op de radio. de dood van michael jackson. verschrikkelijk gewoon ik heb al een paar keer een traantje weg gepinkt. hebben ze het er in botswana ook over of gaat het aan jullie voorbij????
    de BBQ gisteren met 7 kids was super, die kunnen eten hoor. lekker vlees friet brood en salade's. tussen door lekker zwemmen en flessen voetbal. Als toetje had ik chocolade fondu met aardbeien en marsmallows. ook marsmallows voor boven de BBQ. na nogmaals gezwommen te hebben had ik nog wat te drinken en een ijsje. rond 20.30 was het klaar en ging iedereen tevreden naar huis. wij hebben alles nog opgeruimd en om 22.00 lagen de kids dus nog in het zwembad. super hoor lekker warm weer tot sávond laat. vandaag lekker een hele dag keutelen. gras maaien, tuin sproeien, tegels vegen, onkruid kappen enz enz. edje heeft het ontzettend naar z'n zin in assen. veel drank. Rossi heeft weer gewonnen dit was de 100ste keer dat hij een wedstrijd won, dus tijd voor een extra biertje. nou heel verhaal zech groetjes en dikke kus ka.

• 28 Juni 2009 - 07:55

Cora Paauwe:

Hello there,
    Of alles gratis was? Nou..Gisteravond zag ik dat de benzine varieert van €1,36.9 tot €1,44.9.
    de supermarkten lokken ons met aanbiedingen van 3 halen 2 betalen.De drogisterijketens vragen nog meer kastruimte ,zij bieden 5flessen shampoo aan waarvan je er maar 4 betalen moet!
    Jullie hebben al begrepen dat het hier prachtig weer is en dat al enkele weken.Tijd dus om de ""tuinkamer"te onderhouden.Een fantastisch rozenjaar dus:Werk aan de winkel!Het buitenmilieu verraadt dat de bbq vaak diensten verricht.En dat de meesten van ons geen internetaansluiting buiten hebben.Maar nu is het bewolkt dus tijd om jullie te voorzien van kwebbels uit het zeeuwse.
    Groetjes ook van Hans CORA

• 28 Juni 2009 - 18:48

Mieke:

Hoi!

Nou niks gratis hier hoor! Maar wel veel plezier gehad dit weekend, was weer super! T weer was fantastisch, de races waren geweldig en de sfeer was formidabel!
    Ben nu lekker brak maar gelukkig morgen nog een vrije dag om bij te komen.

Dikke kus en tot sms!

• 03 Juli 2009 - 08:17

Karin:

hallo hallo we zijn alweer in juli beland, voor jullie de winter maand, bij ons tropisch warm gisteren 30 graden. en ik moest werken. edwin draait tropen rooster met een paar ploegjes, dus om 05.00 werkmannen ophalen, maar ed is toch pas om 18.00 thuis dus slopende dagen, gelukkig!!!!! wordt het weer iets koeler de komende dagen. moet morgen ook nog halve dag werken, samen met joke en kaya. kraampje buiten en veel mensen hoop ik.
    gisteren is vian bij mij in de winkel geweest met tante nelly en de kids, je hebt de groeten van ze. ze hebben nog leuke kleren bij mij gekocht voor de 3 kids. mooie meiden hoor en een stoere hugo. leuk om haar weer even te zien. tijn had gisteren water speeldagen op stelleplas. met groep 5 en 6 tegen andere scholen spelletjes doen. er lijken met ergere dingen.... len heeft als compensatie op school ook wat waterspelletjes gedaan. s'avonds moest ik nog even op verjaardag bij mijn baas jaap, die is 50 geworden en vierde dat op het strand in vlissingen. edwin was te moe maar de kids hoorden strand en ze stonden al klaar met schep en emmer. dus die zijn even mee geweest, ze hebben tot 21.30 in het water aan het spelen geweest op de boulevard in vlissingen. vlug naar huis en naar bed, ze moesten gewoon naar schoolvandaag..
    je bent weer even op de hoogte, heel veel kussen en kroelen ka xxxxx