foto's, katjes, etc - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu foto's, katjes, etc - Reisverslag uit Maun, Botswana van renemarije - WaarBenJij.nu

foto's, katjes, etc

Door: renemarije

12 Juli 2009 | Botswana, Maun

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje.. uit het verre donkere africa!!

Ff wat hoogte punten uit ons leventje:
Heeft iedereen de nieuwe foto's op deze site al gezien... mooi he, super bedankt zus karin voor je tijd en doorzettingsvermogen om ze erop te zetten.

Vanaf 1 juli tot ongeveer nu hebben we +_ 90 gasten gehad, waarvan ongeveer de helft hier ook gegeten heeft.. best wel druk dus, ook heel gezellig en leuk!

Vandaag is gebeurt wat moest gebeuren, maar wat toch wel een beetje zwaar valt... 2 van de poesjes (bertus en lucky) wonen nu bij een super lieve (nederlandse) vrouw aan de andere kant van maun!! Ze gaat er heel goed voor zorgen.. ze had al wiskas voor kittens gekocht, speciale harde brokjes voor kittens etc... dus ze worden erg verwent maar toch...
Hier krijgen de kittens en de mama poes tegenwoordig hondevoer, omdat dat goedkoper is en dat vinden ze ook lekker dus prima dachten wij zo!
Mama poes eet heel erg veel en wordt weer al maar zwaarder.. zou ze weer babies hebben?? We zien wel.

Ik ga gauw gasten begroeten, veel liefs, dikke kus etc

• 12 Juli 2009 - 20:59

Caro, De Eerste!!:

Ha,

Dat is niet leuk, afscheid nemen van de katjes, maar ze vreten je arm, en ja kan ze natuurlijk ook niet allemaal houden, maar toch.
    90 gasten, dat zijn er heel wat, krijgen ze nog steeds van die lekkere pompoensoep?
    Hier alles goed,gisteren was het hier braderie, was gezellig, jose en neef teun waren hier een dagje, dus was leuk.
    S'avonds nog een feestje hier op het dorp, want 2 neefjes van jeroen zijn geslaagd, dus waren we even wezen kijken, het was erg gezellig, en zijn zelfs nog in de ballentent hier op het dorp terechtgekomen, die was tot 4 uur open ivm de braderie, dus weer een geslaagde avond, vanochtend was iets mider geslaagd, maar vanmiddag konden we weer naar de solexrace, die kwam hier bij ons langs de vijver. Er was ook een man in borat-kostuum, lees een lapje stof over de schouders naarbeneden, en aan de achterkant hetzelfde; gelukkig was het lekker weer, anders zou je er kou van vatten, hij had wel een pruik op, dus moeilijk te herkennen.
    Vandaag naar sjoerd en nadia geweest, die staan op de camping in renesse, daar even naar het strand geweest, even gelopen en naar de griek gegaan, dus leuk, nu nog even de tour kijken en slapen.

Succes met alles, het beste en heel veel groetjes, x

• 13 Juli 2009 - 11:31

Kees En Nellie:

Hoi Rene en Marije,Dat is niet leuk om katjes weg te brengen ,maar dat gaat nou eenmaal zo.Jullie hebben het wel erg druk gehad 90 gasten,waar laat je ze.Vanmorgen lammers afgeleverd, dat gaat ons niet zo aan het hart dan katjes.Nu heeft de rest wat meer ruimte.Vanmiddag nog even naar Jose denk ik ,veel liefs en groetjes van Pa en Ma A xxx

• 13 Juli 2009 - 20:37

Caro:

Ma, het gaat over de hele maand, niet in 1 keer!!

• 14 Juli 2009 - 19:25

Karin:

he hallo daar in het verre en donkere botswana.
    90 gasten is veel maar wel te doen denk ik. veel eters, maar gezellig. toch ook wel goed he dat het druk is. het zou wat meer verdeeld moeten wezen, gewoon af en toe rustig en af en toe iets drukker, maar goed je hebt het niet voor het zeggen. ja poesjes moeten een keer uitvliegen. dat is moeilijk maar je weet dat ze in goede handen zijn. hier in lewedorp gaat alles oke hoor. het is weer even een paar dagen mooi weer, ik moet 2 dagen werken van de week. kids gaan met pa en ma naar strand. haaietanden zoeken denk ik of een grote put ( fort) bouwen.... heel veel groetjes dikke kroel en x ka

• 15 Juli 2009 - 11:55

Pieter:

Heej René en Marije,
    Mooie foto’s! Ziet er goed uit! Zo kan ik eens een beeld vormen hoe het er daar bij jullie uit ziet!
    Hier begint het inderdaad wel wat beter weer te worden maar van gratis bier weet ik niks af!
    Vorig weekend weer Tjoba kamp gehad in het Brabantse Hoeven met de naam het Tjoba Spetter kamp. En gespetterd dat hebben we! Gelukkig niet uit de lucht maar met waterpistolen, water springkussens en water glijbanen. Erg goed weer gehad en mede daardoor een erg geslaagd kamp geweest. (trouwens niemand gezien die een doosje vruchtjes kwam brengen op de fiets Marije! :D )
    @Mieke & Dennis: Gaan we de strijd weer aan? Het is wel duidelijk dat we hier gemist worden!!;)
    Groeten!

• 18 Juli 2009 - 15:23

Kees En Nellie:

Ja Caro dat snap ik ook wel.Hoi Rene en Marije,Nog even en dan krijgen jullie bezoek uit nederland leuk he weer alle nieuwtjes uitwisselen .veel nieuws hebben we niet maar veel groetjes en liefs van Pa en Ma A.xxx

• 21 Juli 2009 - 09:31

Bert En Madeleine:

Hallo,

Wauw 90 gasten in zo'n twaalf dagen tijd! Dan hebben jullie het inderdaad wel druk gehad. De toeristen weten jullie inmiddels wel echt goed te vinden. Druk voor jullie, maar ook goed voor de inkomsten. En jammer dat je katjes weg moet doen. Ik zou dat ook moeilijk vinden. Hier gaat alles goed. Kevin is afgelopen weekend 1 jaar geworden! Afgelopen zondag gevierd met heel de familie. Zelfs pa cijsouw hebben we met de rolstoeltaxi laten komen, zodat hij er ook bij kon zijn. Volgens mij heel geslaagde dag. Kevin krijgt er niet zoveel van mee. Hij vindt het alleen maar heel gezellig dat iedereen er is. Maar als moeder zijnde heel bijzonder om mee te maken. Ongelofelijk dat het mannetje alweer 1 jaar is geworden. Het gaat echt heel snel. groetjes en liefs uit 's-HHK.
    Madeleine

• 21 Juli 2009 - 19:32

Pa En Ma V.d.Kreeke:

Hallo Marije en Rene,
    Niet zo leuk om Bertus en Lucky weg te brengen, maar zo te horen zijn ze goed terecht gekomen. Het is lekker druk bij jullie. Dus geen last van de crisis. Hier komen er 16.000 werklozen bij in 1 maand. De huizen worden wel goedkoper, maar dat is alleen leuk voor de mensen die voor het eerst een huis gaan kopen, denk ik. Vanmorgen reeds een briefje voor jullie geschreven, dat komt dus over een paar dagen aan.
    Joop was hier vanmorgen om wat spulletjes op te halen o.a. de folders.
    Gisteren door Nellie gebracht.
    Zien er goed uit, maar wegen als lood. Ik zit vandaag voor het eerst buiten met m'n laptop. Het werkt nog ook. Het is vandaag erg warm geweest, er waren heel veel onweersbuien aan de lucht, maar hier hebben we geen regen of hagel gehad. Wel veel onweersbeestjes. De nectarinen en de perziken zijn op. We hebben nog wat abrikozen en frambozen. De bramen beginnen ook al te rijpen. Ik heb er maar geen meegegeven aan Joop. Jammer voor jullie! Nina is samen met haar vriend met vakantie, naar Tenerife. Vandaag is de Nijmeegse wandelvierdaagse van start gegaan. Alles prima verlopen. Volgende week de Zeeuwse fietsvierdaagse. Ga ik aan meedoen.Ik ga nu stoppen, want er komt nog even iemand langs.Heel veel liefs en dikke kus. Pa en Ma.